مرورگر شما (Internet Explorer 8) از رده خارج شده است. این مرورگر دارای مشکلات امنیتی شناخته شده می باشد و نمی تواند تمامی ویژگی های این وب سایت را به خوبی نمایش دهد.
جهت به روز رسانی مرورگر خود اینجا کلیک کنید.
×
نسخه مرورگر شما قدیمی است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وب سایت را به خوبی نمایش دهد.
جهت به روز رسانی مرورگر خود اینجا کلیک کنید.
×


کیفیت نان های تولیدی زنجان رتبه برتر کشوری را دارد

 

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: طبق گزارش مرکز پژوهش های غلات کشور، نان‌های تولیدی استان زنجان در دی ماه سالجاری رتبه برتر را به لحاظ کیفیت در کشور کسب کرده است.
 

به گزارش واحد روابط عمومی اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی استان، ولی‌اله زمانی در تشریح جزئیات این خبر، اظهار کرد: بر این اساس نان لواش زنجان امتیاز 98، تافتان 100، نان بربری 96 و سنگک امتیاز 98 کسب و در مجموع در بخش تافتان رتبه اول کشوری و در بخش سنگک پس از استان البزر و در بخش لواش پس از استان قم و در بخش بربری پس از آذربایجان غربی در رتبه دوم کشوری در دی ماه سالجاری را کسب کرده است.
 

وی ادامه داد: میانگین نمره کشوری کیفیت در نان لواش 86.42، تافتان 85.29 و بربری 87.18، و سنگگ 87.19 لحاظ می شود که میانگین امتیاز تمامی نان های تولیدی استان زنجان در تیرماه سالجاری نمره 98 کسب کرده است.
 

زمانی افزود: مرکز پژوهش های غلات کشور با توجه به استاندارد ۲۶۲۸ (روش آزمون نان های سنتی ) وضعیت کیفی نان های تولیدی در سطح کشور را بررسی و سپس نتایج را اعلام می کند
 

وی گفت: بر اساس آخرین ارزیابی انجام شده توسط مرکز پژوهش های غلات کشور تمامی نان های تولیدی استان زنجان رتبه اول و دوم را به لحاظ کیفیت در کشور کسب کرده است.
 

زمانی اظهار کرد: روش های تست بر انواع نان مبتنی بر یکنواختی، عاری از هر گونه برآمدگی و فرو رفتگی غیر عادی انجام می گیرد و در این میان فرم و شکل نامتقارن نان، پارگی زیاد و از بین رفتن قسمتی از نان از عوامل کاهش امتیاز محسوب می شود.
 

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان افزود: سطح رویی نان نیز باید دارای پوسته ظریف و یکنواخت بوده، حالت چرمی نداشته باشد که عوامل کاهش دهنده امتیاز در این بخش نیز سوختگی سطح فوقانی نان، خمیری بودن و پارگی و یکنواخت نبودن به شمار می رود.
 

وی بیان کرد: ویژگی های سطح زیرین نان نیز باید یکنواخت و عاری از علائم سوختگی، خمیری و پارگی باشد و عوامل کاهش دهنده امتیاز نیز در این بخش سوختگی و خمیری بودن، پارگی و چین و چروک و سطح غیر عادی است.
 

ولی اله زمانی با اشاره به اینکه رنگ نان نیز باید طبیعی باشد و غیر طبیعی شدن رنگ نیز موجب کاهش امتیاز می شود، ادامه داد: بخش دیگر مورد توجه در نان، بافت نان است که باید به راحتی و در اثر کشیدن پاره شده و راحت لقمه شود و از طرف دیگر قابل جویدن باشد.
 

وی افزود: خشک و سفت بودن نان، گلوله شدن و تبدیل به توده خمیری و چسبیدن آن به دهان و دندان موجب کاهش امتیاز در این بخش می شود.
 

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان بیان کرد: عطر و بو نیز از جمله شاخص ها در پخت به شمار می رود که نان باید دارای بوی معطر مخصوص و عاری از طعم و مزه غیر عادی باشد و در این میان طعم تند و زننده، شور و تلخ موجب کاهش امتیاز می شود.
 

زمانی ادامه داد: این شاخص ها با توجه به استاندارد ۲۶۲۸ بررسی می شود و علاوه بر موارد یاد شده چهار مورد ناپذیرفتی نیز شامل جوش شیرین (بی کربنات سدیم) است که استفاده از آن و در آرد خبازی ها و خمیر نان های سنتی غیر مجاز است.
 

وی اظهار کرد: بلانکیت (جوهر قند)، مواد خارجی مانند سنگ و شن و کپگ زدگی در نان مجاز نیست و جز ناپذیرفتنی ها محسوب می شود.
 

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان افزود: بر این اساس امتیاز بین ۹۰تا ۱۰۰ خیلی خوب، ۸۰تا ۹۰ خوب،۶۰ تا۸۰ متوسط، کم تر از ۶۰ نیازمند ارتقای کیفی طبقه بندی می شود.
کد خبر : 120/1402

لینک اخبار اداره کل غله و خدمات بازرگانی در پورتال زنجان:
https://b2n.ir/q70661
15 اسفند 1402 وحید اکبری 153
2 رای

مطالب مرتبط :

یارانه دار بودن حوزه آرد و نان ، رقابت کیفی بین واحدها را کاهش می دهد 10 واحد نانوایی متخلف سطح شهر زنجان پلمپ شد 13 درصد از واحدهای نانوایی سطح شهر زنجان دوگانه سوز شدند 17 واحد نانوایی متخلف به اداره کل تعزیرات حکومتی استان معرفی شد 23 واحد نانوایی سطح شهر زنجان دو شیفته شد ۳۲ واحد نانوایی سطح شهر زنجان در دهه اول محرم، دو شیفته شد 35 واحد نانوایی لواش سطح شهر زنجان دو شیفته شد 39 واحد نانوایی لواش سطح شهر زنجان دو شیفته شد 46 واحد نانوایی سطح شهر زنجان دو شیفته شد 71 واحد نانوایی سطح شهر زنجان دو شیفته شد 73 واحد نانوایی سطح شهر زنجان دو شیفته شد آرد به روستایان فاقد نانوایی به روال قبلی توزیع می شود آغاز توزیع آرد در روستاهای فاقد نانوایی استان در سال 1400 توسط اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان آموزش بیش از 2 هزار نفر از دست‌اندرکاران تولید نان در زنجان آموزش بیش از 2300 نفر از دست اندرکاران تولید نان در استان زنجان آموزش قریب به 2000 نفر از دست اندرکاران تولید نان دراستان زنجان اجرای سیزدهمین مرحله دو شیفت واحدهای نانوایی سطح شهر زنجان اجرای مرحله 15 پخت دو شیفته واحدهای نانوایی لواش در شهر زنجان اجرای موفق سامانه فروش و توزیع آرد برای بیش از 1400 واحد نانوایی مجاز استان اخبار واحد های نانوایی دو شیفت در زنجان اختصاص بیش از 147 هزار تن گندم به حوزه آرد و نان در استان زنجان اختصاص بیش از 90 هزار تن گندم به حوزه آرد و نان در استان زنجان ارتقای کیفی نانهای استان ارسال بیش از 100 هزار قرص نان به مناطق زلزله زده شهرستان خوی استان زنجان مجدداً بالاترین نمره کیفی نان کشور را به خود اختصاص داد استقرار 5 واحد کانکس‌ سیار نانوایی لواش در سطح شهر زنجان اصلاح قیمت آرد و نان تولیدی در استان زنجان اعطای 230 میلیارد ریال تسهیلات بانکی به واحدهای نانوایی در استان زنجان اعطای 50 میلیارد ریال تسهیلات بانکی به واحدهای نانوایی در استان زنجان افزایش زمان عرضه نان تازه انتقال 10 واحدهای نانوایی به شهرک‌های جدیدالتاسیس زنجان انجام بیش از 9 هزار آزمایش و بازدید کنترل کیفیت گندم، آرد و نان در استان زنجان بازدید از 500 واحد نانوایی در استان توسط اداره کل غله استان بازدید مدیر عامل و کارکنان شرکت از کلینیک مهرانه ( بیماران سرطانی ) بازرسی از واحدهای نانوایی در زنجان ادامه دارد بالاترین نمره کیفی نان به زنجان اختصاص یافت بالاترین نمره کیفیت نان کشور در کارنامه استان زنجان بررسی وضعیت آرد و نان شهرستان ایجرود برگزاری مراسم ۲۸ صفر حضور مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 14 استان زنجان ، اعضای هیئت مدیره و کارکنان شرکت غله در سازمان جهاد کشاورزی استان به اطلاع هم میهنان عزیزمان در سرتاسر کشور می رساند؛ پخت 74 واحد نانوایی بصورت فوق العاده در شهر زنجان پخت نان با کیفیت برای شهروندان و مسافرین محترم نوروزی پخت نان با کیفیت برای شهروندان و مسافرین محترم نوروزی پخت نان با کیفیت برای شهروندان و مسافرین محترم نوروزی
Powered by CMSIRAN © 2002 - 2025