مرورگر شما (Internet Explorer 8) از رده خارج شده است. این مرورگر دارای مشکلات امنیتی شناخته شده می باشد و نمی تواند تمامی ویژگی های این وب سایت را به خوبی نمایش دهد.
جهت به روز رسانی مرورگر خود اینجا کلیک کنید.
×
نسخه مرورگر شما قدیمی است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وب سایت را به خوبی نمایش دهد.
جهت به روز رسانی مرورگر خود اینجا کلیک کنید.
×

 

 یارانه دار بودن حوزه آرد و نان  رقابت کیفی بین واحدها را کاهش می دهد
نظر به وجود فضای کافی برای ذخیره سازی گندم ، موضوع کیفیت سیلوها و استفاده از کندوهای استاندارد برای نگهداری گندم مورد استفاده و اجرایی شدن مصوبات کار گروه پایش کیفیت آرد و نان استان زنجان در راستای ارتقای کیفی انواع محصولات این حوزه مورد تأکید قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومی شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 14 (زنجان) ، رسول منصوری با اعلام این مطلب گفت : در حال حاضر بیش از 450 هزار تن فضای ذخیره سازی مطلوب گندم در استان وجود دارد که با در نظر گرفتن مصرف سالانه 130 هزار تنی در استان ، ظرفیت اشاره شده بیش از 3 برابر گندم مصرفی می باشد.
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت غله استان زنجان افزود : گندم تولید سالجاری در استان ضمن تأمین نیاز داخلی و پوشش بخشی از نیاز استانهای همجوار ، از کیفیت خوبی برخوردار بوده و گزارشات اکیپ درجه بندی کارخانجات آرد سازی در راستای نظارت بر رعایت استانداردهای مربوطه ، حکایت از استحصال آرد مرغوب دارد.
ایشان در خصوص کیفیت نانهای تولیدی استان گفت ؛ علیرغم وجود مواردی از عدم رعایت اصول پخت نان در برخی واحدهای نانوایی ، گزارش ماهیانه مرکز پژوهشهای غلات کشور بیان می دارد که استان زنجان در یکسال اخیر جزو 5 استان برتر کشور در درجه بندی کیفیت انواع نان می باشد.
منصوری گفت ؛ از آنجاییکه بسیاری از همشهریان محترم و مسافران عبوری هنگام مسافرت به مناطق دیگر کشور ، نان تولید استان را به همراه می برند ، بیانگر استقبال ایشان از کیفیت و محبوبیت نانهای محلی مانند لواش و تافتان می باشد.
مدیرعامل شرکت غله استان زنجان با اشاره به وجود اختلاف قابل توجه در قیمت گندم وآرد دولتی واگذار شده به کارخانجات آرد سازی و واحدهای خبازی نسبت به قیمت آزاد آن ، گفت ؛ در راستای جلوگیری از افزایش قیمت نان ، اختلاف قیمتی موجود در قالب یارانه توسط بودجه عمومی کشور پوشش داده می شود که همین مسأله بستر سوء استفاده را برای برخی واحدهای نانوایی فراهم آورده ، فلذا نیازمند تشدید نظارت و کنترل از سوی ارگانهای ذیربط می باشد.
این مقام مسئول اضافه کرد ؛ در صورت تحقق مرحله دوم هدفمندی یارانه ها و یکسان سازی قیمتها و بدلیل بازگشت حس رقابت در بین واحدهای این حوزه ، افزایش کیفیت آرد و نان بیشتر متصور خواهد بود.
05 بهمن 1392 وحید اکبری 2184
0 رای
Powered by CMSIRAN © 2002 - 2025