مرورگر شما (Internet Explorer 8) از رده خارج شده است. این مرورگر دارای مشکلات امنیتی شناخته شده می باشد و نمی تواند تمامی ویژگی های این وب سایت را به خوبی نمایش دهد.
جهت به روز رسانی مرورگر خود اینجا کلیک کنید.
×
نسخه مرورگر شما قدیمی است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وب سایت را به خوبی نمایش دهد.
جهت به روز رسانی مرورگر خود اینجا کلیک کنید.
×


پرونده خرید تضمینی گندم استان زنجان بسته شد

 
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: 212 هزار و 407 تن گندم از کشاورزان زنجانی که در سال زراعی 1401 برداشت کرده اند از طریق 37 مرکز ملکی و خصوصی در استان خریداری شده است.
 
به گزارش واحد روابط عمومی اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان، ولی اله زمانی با اشاره به اینکه خرید تضمینی گندم استان زنجان نسبت سال گذشته افزایش داشته است، افزود: به همت و اراده جمعی کشاورزان تلاشگر استان موفق شدیم رتبه چهارم رشد تولید محصول راهبردی گندم را در کشور کسب کنیم.
 
زمانی با بیان اینکه بالاترین رشد تولید گندم کشور، به ترتیب مربوط به استان‌های خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و زنجان است که تولید گندم استان زنجان در مقایسه با سال گذشته 3 تا ۵ برابر شده است، اظهار داشت: بعد از استان زنجان، به ترتیب استان‌های آذربایجان شرقی، اصفهان، مرکزی، مازندران، کردستان، آذربایجان غربی، کرمان و گیلان در رتبه های بعدی قرار دارند که از بیشترین رشد تولید نسبت به سال 1400 برخوردار بوده‌اند.
 
وی با اشاره به اینکه محموله‌های گندم تحویلی گندمکاران افزایش بیش از 3 برابری داشته است، اظهار کرد: تاکنون 38288 محموله گندم از 14473 گندمکار خریداری و در سلیوهای ملکی و خصوصی جهت برنامه ریزی در تامین آرد و نان شهروندان ذخیره می شود.
 
ولی اله زمانی با اشاره به اینکه 100 درصد از مطالبات کشاورزان پرداخت شده است، ادامه داد: 24 هزار و 549 میلیارد ریال از بهای خرید تضمینی گندم کشاورزانی زنجان که تا تاریخ 4 آبان ۱۴۰۱ گندم خود را تحویل سیلوهای ملکی و خصوصی داده بودند، از طریق بانک عامل (کشاورزی) پرداخت شده است.
 
وی افزود: میزان نیاز مصرفی سالانه استان زنجان از گندم خریداری تامین شده است و گندم مازاد بر نیاز خریداری شده در یک عملیات هماهنگ از سوی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران به سایر استان های کشور برای اختلاط و ارتقای کیفیت آرد و نان سایر هموطنان منتقل می‌شود.
 
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: طبق اعلام بخشنامه وزارت جهاد کشاورزی، قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری از کشاورزان به ازای هر کیلوگرم گندم معمولی و دوروم به ترتیب ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان و 10 هزار و 920 تومان تعیین و مبلغ یک هزار تومان نیز جایزه تحویل گندم به دولت به ازای هر کیلوگرم، به مبلغ مذکور اضافه شده است.

کدخبر:88/1401
لینک اخبار اداره کل غله و خدمات بازرگانی در پورتال زنجان
 
05 آبان 1401 وحید اکبری 574
0 رای

مطالب مرتبط :

Powered by CMSIRAN © 2002 - 2025