مرورگر شما (Internet Explorer 8) از رده خارج شده است. این مرورگر دارای مشکلات امنیتی شناخته شده می باشد و نمی تواند تمامی ویژگی های این وب سایت را به خوبی نمایش دهد.
جهت به روز رسانی مرورگر خود اینجا کلیک کنید.
×
نسخه مرورگر شما قدیمی است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وب سایت را به خوبی نمایش دهد.
جهت به روز رسانی مرورگر خود اینجا کلیک کنید.
×

محمد ایزدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با بیان اینکه امسال 40 مرکز، برای خرید گندم در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: امسال 23 مرکز مباشر و 17 مرکز دولتی اقدام به خرید گندم خواهند کرد.

مدیرعامل شرکت غله استان زنجان با اشاره به اینکه قیمت خرید گندم در سال‌جاری یک هزار و 700 تومان اعلام شده است، افزود: در حال حاضر سیلوی زنجان آماده خرید گندم از کشاورزان است.

وی با اشاره به اینکه از دو روز قبل خرید گندم در دو مرکز از 40 مرکز آغاز شده است، تصریح کرد: تاکنون خرید در مراکز زنجان و سیلوی سلمانیه نیک‌پی انجام شده است.

ایزدی با بیان اینکه روز نخست خرید گندم 199 تن بود، اضافه کرد: تا به امروز خرید به 400 تن رسیده است.

مدیرعامل شرکت غله استان زنجان ارزش ریالی گندم خریداری شده را 7 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: مطالبات گندم‌کاران در مدت یک هفته پرداخت می‌شود.

وی میزان پیش‌بینی برای برداشت خرید گندم را حدود 400 هزار تن اعلام کرد و افزود: البته استان زنجان ظرفیت ذخیره‌سازی 596 هزار تن گندم را دارد.

ایزدی با بیان اینکه بخشی از گندم نیز توسط تعاون روستایی خریداری می‌شود، گفت: امیدواریم امسال نیز همانند سال قبل خرید خوبی داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت غله استان زنجان همچنین از مشارکت فرهنگیان در خرید گندم نیز خبر داد و گفت: 94 نفر از همکاران فرهنگی امسال در خرید گندم مشارکت دارند.

وی تصریح کرد: فرهنگیان در بحث خرید گندم، عوامل تشخیص و ذی حساب هستند. 

ایزدی با بیان اینکه  سال قبل 455 هزار تن گندم خریداری شد، افزود: سال قبل زنجان جزو 10 استان برتر در بحث خرید گندم بود.

به گزارش فارس، در سال زراعی جاری 285 هزار هکتار از اراضی دیم و 18 هزار هکتار از اراضی آبی استان به زیر کشت گندم رفته و  48 هزار و 500 هکتار از مزارع گندم استان تحت پوشش کشاورزی حفاظتی است.

 طبق پیش‌بینی‌های به عمل آمده در پایان فصل زراعی 550 هزار تن گندم از مزارع استان برداشت خواهد شد.

به منظور سم‌زدایی، حدود 42 هزار تن انواع کود شیمیایی پاییزه و بهاره توزیع و در اختیار گندم‌کاران استان قرار داده شده است.
https://www.farsnews.com/zanjan/news/13980404000184

05 تیر 1398 وحید اکبری 1696
0 رای
Powered by CMSIRAN © 2002 - 2025