مرورگر شما (Internet Explorer 8) از رده خارج شده است. این مرورگر دارای مشکلات امنیتی شناخته شده می باشد و نمی تواند تمامی ویژگی های این وب سایت را به خوبی نمایش دهد.
جهت به روز رسانی مرورگر خود اینجا کلیک کنید.
×
نسخه مرورگر شما قدیمی است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وب سایت را به خوبی نمایش دهد.
جهت به روز رسانی مرورگر خود اینجا کلیک کنید.
×
ستار رحمنی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب شهرستان طارم خرید تضمینی کلزا از این شهرستان آغاز شده است.
به گفته وی، بر اساس برنامه ریزی های انجام شده طی سالجاری 2 هزار و 31 تن دانه روغنی کلزا و 681 تن گلرنگ از کشاورزان استان زنجان به صورت تضمینی خرید می شود.
مدیر فنی و سرپرست کمیته خرید گندم و دانه های روغنی شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 14 استان زنجان گفت: در حال حاضر هر کیلوگرم کلزا به قیمت 28 هزار و 665 ریال و گلرنگ نیز 28 هزار و 186ریال از کشاورزان خریداری می شود.
رحمنی خاطرنشان کرد: در حال حاضر هشت مرکز خرید تضمینی کلزا و گلرنگ در استان زنجان فعال است.
به گفته وی، خرید دانه های روغنی از کشاورزان این استان از سال گذشته به منظور خودکفایی و حمایت از کشاورزان زحمتکش آغاز شده است و محصولات خرید شده بلافاصله به کارخانه های روغن کشی در تهران و اصفهان ارسال می شود.
مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی استان زنجان پیش از این گفته بود: تولید دانه روغنی گلرنگ در این استان طی سال زراعی 96 – 97 با 700 تن ، 17 برابر میزان تولید مدت مشابه سال قبل شد.
به گزارش ایرنا، سال گذشته 794 تن محصول کلزا و 20 تن گلرنگ از کشاورزان استان زنجان به صورت تضمینی توسط شرکت غله خریداری شد که این میزان کلزا در سال 95 حدود 336 تن بود.
مطالبه کشاورزان به لحاظ فروش تضمینی 794 تن کلزا 21 میلیارد و 243 میلیون ریال و گلرنگ نیز 508 میلیون ریال بود که پرداخت شد.
دانه‌های روغنی، به منظور استخراج روغن از آن‌ها پرورش می‌یابد و از طرفی دیگر به‌عنوان منبع با ارزش پروتیین نیز مطرح است و بقایای محصول بعد از روغن‌کشی به همین منظور بکار می‌رود.
http://www.irna.ir/zanjan/fa/News/82955060
06 تیر 1397 وحید اکبری 1560
0 رای
Powered by CMSIRAN © 2002 - 2025