مرورگر شما (Internet Explorer 8) از رده خارج شده است. این مرورگر دارای مشکلات امنیتی شناخته شده می باشد و نمی تواند تمامی ویژگی های این وب سایت را به خوبی نمایش دهد.
جهت به روز رسانی مرورگر خود اینجا کلیک کنید.
×
نسخه مرورگر شما قدیمی است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وب سایت را به خوبی نمایش دهد.
جهت به روز رسانی مرورگر خود اینجا کلیک کنید.
×
اِنَّا لِلّه و اِنَّا اِلَيهِ راجِعُون

با قلبی آکنده از اندوه و درد، درگذشت عالم رباني‌، فقيه عاليقدر و سردار سازندگی، حضرت آيت الله شیخ اكبر هاشمي رفسنجاني را به ملت شریف ایران و جامعه سیاسی و اقتصادی کشور تسلیت عرض می نمایم.

سیره اخلاقی، روحیه مردم مداری و حق طلبی، صمیمیت، خلاقیت و ابتکار علمی برجسته این مجاهد خستگى ناپذیر که از قبل از شروع انقلاب یار و همراه حضرت امام (ره) بودند، در ایجاد و تقویت پایه ها، نهادها و ساختارهای انقلابی، اقتصادی و سیاسی کشور نقشی برجسته داشت.

حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی در لحظات تاریخ ساز اقتصاد و سیاست ایران که به پشتوانه اعتماد و اطمینان امام (ره) و مردم رقم می­خورد، تمامی ادوار زندگى ایشان را مقارن با ایفای نقش های ماندگار و بنیادین در تاریخ انقلاب اسلامی ایران کرده است.

اینجانب در دوران هشت ساله ریاست جمهوری، ریاست بر مجلس شورای اسلامی و مجمع تشخیص مصلحت نظام آن حضرت، توفیق و فرصت مغتنم همکاری اقتصادی و سیاسی نزدیک با ایشان را داشتم و شاهد بودم که آن سیاستمدار عالیقدر همواره در بزنگاه­های تاریخی کشور، نقشی تعیین کننده و کلیدی ایفا کرده و در سال های پس از جنگ دولت ایشان توانست رشد اقتصادی بالایی را برای کشور رقم بزند.

مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی رضوان الله تعالى علیه، در دوره اول ریاست‌جمهوری بر مبنای مزیت های اقتصادی، سیاست‌ درهای باز اقتصادی را به اجرا درآوردند که همزمان با تقویت بودجه عمرانی و  سیاست تحریک بخش عرضه اقتصاد، رونق بزرگی برای کشور به همراه آورد. رسیدن به رشد اقتصادی بالای 6 درصد در سال، سازندگی کشور و بازسازی زیر ساخت های اقتصاد ایران پس از جنگ، امر مهمی بود که با هدایت و پیگیری ها و دلسوزی های ایشان میسر گردید.

حضرت آيت الله هاشمي رفسنجاني در کنار نقش ماندگار و تاریخ ساز خود درکوران مبارزات انقلابی و یاری و همرامی حضرت امام (ره) در سال های قبل از انقلاب، در سال های  پس از انقلاب نیز از فرماندهى دفاع مقدس تا مدیریت سازندگى کشور، از شوراى انقلاب تا ریاست مجلس، همواره نقش بى بدیلی در تحقق اهداف انقلاب و توسعه ابعاد اجتماعی و مردمی نظام داشته و از سران برجسته سیاسی و مذهبی دنیای اسلام و جهان بودند.

در تعریف محامد ایشان به همین فرمایش حضرت امام(ره) بسنده می­کنم که «هاشمی زنده است چون نهضت زنده است" و از خداوند مهربان برای ملت بزرگ ایران و خانواده مکرم ایشان، در این ضایعه مولمه، طلب صبر و اجر کرده و براى روح متعالی آن فرزانه فقید، حشر با اولیاء الهى و امام و شهدا را مسئلت دارم.

                                                                                                                                                                                                                                                                                     علی قنبری

                                                                                                                                                                                                                      معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران
22 دی 1395 وحید اکبری 1978
0 رای
Powered by CMSIRAN © 2002 - 2025