مرورگر شما (Internet Explorer 8) از رده خارج شده است. این مرورگر دارای مشکلات امنیتی شناخته شده می باشد و نمی تواند تمامی ویژگی های این وب سایت را به خوبی نمایش دهد.
جهت به روز رسانی مرورگر خود اینجا کلیک کنید.
×
نسخه مرورگر شما قدیمی است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وب سایت را به خوبی نمایش دهد.
جهت به روز رسانی مرورگر خود اینجا کلیک کنید.
×

 

رسول منصوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در راستای برنامه ارزیابی و پایش مستمر وضعیت کیفی آرد سراسر کشور، مرکز پژوهش‌های غلات نسبت به بررسی آماری بر اساس انطباق با استانداردهای مرتبط می‌کند.

 

وی با اشاره به اینکه تحلیل نتایج آزمایشات کنترل کیفی انجام شده توسط شرکت‌های غله و خدمات بازرگانی استان‌ها اقدام کرده و نتایج حاصله در قالب گزارش فصلی سنجش کیفیت آرد به صورت مستمر ارائه می‌شود، افزود: در همین راستا میانگین کشوری ویژگی‌های کیفی مهم آرد مصرفی نان بربری، تافتون و لواش شامل درصد رطوبت، درصد خاکستر در ماده خشک، درصد پروتئین، درصد گلوتن مرطوب و ابعاد و اندازه ذرات در محدوده مجاز و مطابق با استاندارد مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 

مدیرعامل شرکت غله استان زنجان گفت: شکل پخت نان، سطح زیرین و رویی نان، پوسته یکنواخت، بافت نان و رنگ آن از جمله مواردی است که در ارزیابی کیفی آن مورد بررسی قرار می‌گیرد.

منصوری با اشاره به اینکه در همین راستا اسفند ماه سال قبل 316 مورد نمونه‌برداری و فروردین امسال نیز 360 مورد نمونه‌برداری از نان‌های لواش در کشور انجام شد، اضافه کرد: همچنین از استان زنجان نیز 39 مورد در اسفند ماه و 38 مورد نمونه‌برداری در فروردین ماه انجام شد.

وی با اشاره به اینکه طبق نمونه‎برداری انجام شده نمره کیفی نان لواش زنجان 95.2 بود، گفت: بر همین اساس نان لواش زنجان در سطح کشور برتر شد.

مدیرعامل شرکت غله استان زنجان با بیان اینکه اسفند ماه سال قبل 257 مورد و فروردین امسال نیز 198 نمونه‌برداری از نان تافتان انجام شد، اضافه کرد: از استان زنجان نیز نمونه‌برداری در اسفند ماه و فروردین ماه 10 مورد نمونه‌برداری انجام شد.

وی با اشاره به اینکه نمره کیفی نان استان 100 بود، اظهار کرد: در همین راستا رتبه استان زنجان در کشور، برتر شد.

منصوری همچنین تعداد نمونه‎برداری اسفند ماه سال قبل و فروردین امسال نان بربری را به ترتیب 206 و 223 مورد اعلام کرد و گفت: از استان زنجان نیز تعداد نمونه‌‎برداری‌ها 13 و شش مورد در اسفند ماه سال قبل و فروردین ماه امسال بود که طبق بررسی نمره کیفی نان زنجان 97.4 بود.

وی در ادامه تعداد نمونه‌برداری‌های اسفند ماه سال قبل و فروردین امسال نان سنگک را در کل کشور 111 و 104 اعلام کرد و افزود: تعداد نمونه‌برداری نان سنگک زنجان در زمان اعلام شده به ترتیب شش و چهار مورد بود که نمره کیفی زنجان 99.6 شد.

مدیرعامل شرکت غله استان زنجان با بیان اینکه طبق پژوهش‌های انجام شده نان استان زنجان در سطح کشور برتر شده است، گفت: طی چهار سال گذشته نیز نمره کیفی نان زنجان بالا بوده و استان زنجان جزو چهار استان برتر در زمینه کیفیت بالای نان بود.

31 اردیبهشت 1395 وحید اکبری 2061
0 رای
Powered by CMSIRAN © 2002 - 2025