مرورگر شما (Internet Explorer 8) از رده خارج شده است. این مرورگر دارای مشکلات امنیتی شناخته شده می باشد و نمی تواند تمامی ویژگی های این وب سایت را به خوبی نمایش دهد.
جهت به روز رسانی مرورگر خود اینجا کلیک کنید.
×
نسخه مرورگر شما قدیمی است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وب سایت را به خوبی نمایش دهد.
جهت به روز رسانی مرورگر خود اینجا کلیک کنید.
×

رسول منصوری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به اینکه با اجرای مصوبه دولت مبنی بر آزاد سازی نرخ نان در 20 درصد واحدهای نانوایی صرفه جویی قابل توجهی در مصرف گندم و آرد اتفاق افتاده است، افزود: با آزاد سازی نرخ در این واحدهای نانوایی گندم به قیمت تمام شده به فروش می رسد.

وی آزاد سازی نرخ آرد تخصیصی به واحدهای نانوایی را موجب رقابتی شدن فضای تولید و عرضه نان و در نتیجه افزایش کیفیت انواع نان پخت شده در واحدهای نانوایی ذکر کرد.

منصوری افزود: از ابتدای سال جاری 240 واحد نانوایی در این استان به صورت آزاد پز فعالیت های خود را آغاز کردند که از این تعداد 77 باب در شهر زنجان واقع شده است.

رییس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 14 زنجان ادامه داد: بررسی های انجام شده نشان می دهد آزاد پز شدن واحدهای نانوایی از سوی مردم با استقبال نسبی مواجه شده است.

وی ابراز کرد: آزادسازی نرخ انواع نان علاوه بر ایجاد رقابت و ارتقای کیفیت در پخت نان آثار مثبت دیگری را بر جای می گذارد که تحقق این موضوع به زمان نیاز دارد.

منصوری مصرف گندم در استان زنجان طی سال گذشته را 118 هزار تن ذکر کرد.

بر اساس مصوبه هیات وزیران آبان سال گذشته اعلام شد برای بهبود کیفیت نان و ایجاد رقابت سالم بین واحدهای نانوایی سنتی، آزادپز، فانتزی، نان صنعتی، حجیم و نیمه حجیم، حداقل ٢٠درصد از مجموع آرد مصارف نانوایی ها به صورت قیمت غیر یارانه ای توزیع می شود و قیمت فروش نان این واحدها نیز با هدف افزایش رقابت و ارتقای کیفیت، از شمول قیمت گذاری مستثنی است.

هم اکنون یک هزار و 450 واحد نانوایی شهری و روستایی در سطح این استان فعال است که 646 واحد آن در شهر زنجان واقع شده است

http://www7.zanjan.irna.ir/fa/News/81604937/

22 اردیبهشت 1394 وحید اکبری 2016
0 رای
Powered by CMSIRAN © 2002 - 2025