مرورگر شما (Internet Explorer 8) از رده خارج شده است. این مرورگر دارای مشکلات امنیتی شناخته شده می باشد و نمی تواند تمامی ویژگی های این وب سایت را به خوبی نمایش دهد.
جهت به روز رسانی مرورگر خود اینجا کلیک کنید.
×
نسخه مرورگر شما قدیمی است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وب سایت را به خوبی نمایش دهد.
جهت به روز رسانی مرورگر خود اینجا کلیک کنید.
×

محمد ایزدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بخش عمده ویتامین های گروه B و املاح معدنی گندم همچون آهن، کلسیم، فسفر، روی و منیزیم در پوسته و لایه آلورون که به طورکلی سبوس نامیده می شوند، متمرکز شده است.

وی یادآوری کرد: با توجه به پژوهش های متعدد انجام شده سبوس غنی ترین منبع غذایی فیبر و الیاف گیاهی محسوب می شود و فواید متعددی به دنبال دارد.

ایزدی ابراز کرد: در دهه گذشته فواید فراوان نان سبوس دار اثبات شده بود و این ماده به عنوان یک داروی موثر طبی برای بیمارانی که همیشه از مساله یبوست یا اختلالات روده بزرگ رنج می برند، شناخته شد.

وی با بیان اینکه با وجود اطلاع رسانی و آگاهی انجام شده اغلب مردم کمتر به ارزش نان های سبوس دار واقف هستند اظهار کرد: به باور عده ای از مردم نان سبوس دار در مقایسه با نوع معمولی مفید نیست و ویتامین و املاح کمتری دارد.

عضو هیات مدیره و معاون بازرگانی شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 14 استان زنجان ادامه داد: نان های سبوس دار از فیبر بالایی برخوردار هستند و بنابه توصیه متخصصان تغذیه، یک فرد باید روزانه نیم گرم فیبر به ازای هرکیلوگرم وزن بدن دریافت کند.

وی اظهار کرد: بطور متوسط برای یک فرد بزرگسال حداقل مقدار 30 گرم فیبر مورد نیاز است و توصیه می شود نیمی از آن از نان سبوس دار تامین شود.

ایزدی خاطرنشان کرد: سبوس گندم جز فیبرهای غذایی نامحلول است که در جلوگیری از یبوست و سایر بیماری های روده بزرگ تاثیر زیادی دارند

http://www7.zanjan.irna.ir/fa/News/81605263/

22 اردیبهشت 1394 وحید اکبری 2045
0 رای
Powered by CMSIRAN © 2002 - 2025