مرورگر شما (Internet Explorer 8) از رده خارج شده است. این مرورگر دارای مشکلات امنیتی شناخته شده می باشد و نمی تواند تمامی ویژگی های این وب سایت را به خوبی نمایش دهد.
جهت به روز رسانی مرورگر خود اینجا کلیک کنید.
×
نسخه مرورگر شما قدیمی است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وب سایت را به خوبی نمایش دهد.
جهت به روز رسانی مرورگر خود اینجا کلیک کنید.
×

رسول منصوری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به اینکه بر اساس مصوبه هیات دولت تا پایان امسال باید 20 درصد واحدهای نانوایی استانها به صورت آزاد پز فعالیت کنند، افزود: این اقدام تاثیر بسیار مثبتی در افزایش کیفیت نان خواهد داشت.

وی یادآورشد: واحدهای نانوایی آزادپز با کسر سهمیه آرد یارانه ای به طور مستقیم نیاز خود را در این بخش از کارخانجات فعال به قیمت آزاد خرید و تامین خواهند کرد.

منصوری با بیان اینکه با آزادپز شدن واحدهای نانوایی زمینه رقابت در نانوایی ها بیش از گذشته فراهم می شود، تصریح کرد: با ایجاد این فضا خریداران نیز می توانند با آزادی عمل بیشتری نسبت به خرید نان با کیفیت و مرغوب اقدام کنند.

وی اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل های ارایه شده از سال آینده به تدریج شمار زیادی از واحدهای نانوایی به صورت آزاد پز فعالیت خواهند کرد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 14 (زنجان) ادامه داد: در مرحله نخست اجرای این طرح فقط نان های سنگک و بربری به صورت آزاد در واحدهای نانوایی این استان پخت و به خریداران عرضه خواهد شد و در مورد نان لواش این مورد اعمال نمی گردد.

وی اظهار کرد: هم اکنون بر فعالیت واحدهای نانوایی آزاد پز در شهرستانهای اختلاف نظرهایی وجود دارد که پس از رسیدن به نظراتی جامع این طرح اجرایی خواهد شد.

منصوری بابیان اینکه در گذشته صدور پروانه کسب خبازی ممنوع اعلام شده بود، افزود: هم اکنون با اجرای این طرح و ساز و کارهای فراهم شده شرایط بسیاری خوبی برای صدور پروانه کسب واحدهای نانوایی در این استان فراهم شده است و متقاضیان می توانند با طی فرآیندهای لازم نسبت به کسب این مجوز اقدام کنند.

وی یادآوری کرد: در صورتی که متقاضیان نیز تمایل به عرضه نان به صورت آزاد داشته باشند می توانند درخواست های خود را ارایه کنند.

این مسوول ادامه داد: فعالیت واحدهای نانوایی آزادپز در مقایسه با واحدهای عادی سود بیشتری به دنبال دارد و نان با کیفیتی نیز پخت و عرضه می شود.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 14 (زنجان)عمده ترین هدف از اجرای این طرح را ارتقای کیفیت نان بیان کرد و گفت: نظارتهای جدی مردم، بازرسان اتاق اصناف، سازمان صنعت و معدن و تجارت در تحقق اهداف ترسیم شده این بخش نقش مهم و حیاتی دارند و موارد و تخلفات را می توانند به شماره 124 نظارت بر بازرسی سازمان صنعت،معدن و تجارت اطلع دهند.

وی اظهار کرد: واحدهای نانوایی آزادپز متناسب با وزن چانه و افزودنی های دیگر قیمت مورد نظر را اعلام و به مراجعه کنندگان عرضه می کنند.

منصوری افزود:واحد نانوایی حق سوء استفاده از معیارهای تعیین شده ندارد و با متخلفان نیز برخوردهای لازم انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه این استان در کیفیت بالای نان همواره جز مراکز برتر کشور اعلام شده است، اظهار کرد: این مهم مورد توجه متولیان و مسوولان قرار دارد و در جهت رفع نواقص بوجود آمده نیز تلاش می کنند.

به گفته این مسوول واحدهای نانوایی آزادپز این استان موظف به نصب سردرب و یا تابلو برای معرفی بیشتر آن واحد به عموم مردم هستند.

هم اکنون یکهزارو 441 واحد نانوایی در سطح این استان فعال است که 646 واحد آن در شهر زنجان واقع شده است.

استان زنجان یک میلیون و 100 هزار نفر جمعیت دارد و در شمالغرب کشور واقع شده است

http://www7.zanjan.irna.ir/fa/News/81512352/

01 اسفند 1393 وحید اکبری 2043
0 رای
Powered by CMSIRAN © 2002 - 2025