مرورگر شما (Internet Explorer 8) از رده خارج شده است. این مرورگر دارای مشکلات امنیتی شناخته شده می باشد و نمی تواند تمامی ویژگی های این وب سایت را به خوبی نمایش دهد.
جهت به روز رسانی مرورگر خود اینجا کلیک کنید.
×
نسخه مرورگر شما قدیمی است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وب سایت را به خوبی نمایش دهد.
جهت به روز رسانی مرورگر خود اینجا کلیک کنید.
×

گندم یکی از مهم ترین انواع غلات است که فواید بیشماری برای بدن انسان دارد. گندم دارای خواص متعددی است که بسیاری از مردم از آن مطلع نیستند اما با این حال همه ما همیشه ترجیح می دهیم نان گندم مصرف كنيم.

تحقيقات وآزمايشات پژوهشگران ودانشمندان علم تغذيه گوياي آن است كه مصرف منظم وصحيح نان گندم، خون را تصفیه ،قلب را قوی تر وفشارخون بالا را کنترل می کند. بنابراین مصرف آن برای مبتلایان به بیماریهاي قلبی مفید است. وازهمه مهمتر باعث كاهش وزن مي شود و افزودن گندم به برنامه غذایی برای کنترل ناراحتی تیروئیدنيز موثر است.

محققين معتقد ند كه ویتامین E، سلنیم و فیبر موجود در گندم ،براي پیشگیری از بيماري سرطان بسیار مفید و موثر است.

حتي در برخي از تحقيقات آمده است بهترین راه کاهش التهاب استخوان مصرف گندم است. حتي استفاده ازگندم، بوی نامطبوع دهان كه به علت مصرف موادغذایی مختلف ايجاد مي شودرا با آزاد کردن برخی ویتامین ها از بين مي برد ومانع بوي بد دهان مي شود.

بررسي هاي انجام شده تاييد كرده اند كه مبتلایان به دیابت با افزودن گندم به برنامه غذایی خود، می توانند انسولین موجود در خون را کنترل کنند.و بافیبر بالای موجود در گندم ميتوان از ابتلا به ناراحتي هاي معده پيشگيري كرد

همچنين دريافته هاي محققين وپژوهشگران حوزه تغذيه وسلامت آمده است:يكي از بهترین راهها برای افزايش مقدار گلبول های قرمز خون مصرف فرآورده های گندم است مصرف اين ماده غذايي مهم باعث افزایش تولید گلبول های قرمز در بدن انسان خواهد شد.

واز ديگر فوايد گندم مي توان گفت گندم غنی از پروتئین است که برای سلامت بدن بسیار مفید است.

http://gtc-portal.com/index.aspx?fkeyid=&siteid=1&pageid=128&newsview=6625

09 مهر 1393 وحید اکبری 2020
0 رای
Powered by CMSIRAN © 2002 - 2025