مرورگر شما (Internet Explorer 8) از رده خارج شده است. این مرورگر دارای مشکلات امنیتی شناخته شده می باشد و نمی تواند تمامی ویژگی های این وب سایت را به خوبی نمایش دهد.
جهت به روز رسانی مرورگر خود اینجا کلیک کنید.
×
نسخه مرورگر شما قدیمی است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وب سایت را به خوبی نمایش دهد.
جهت به روز رسانی مرورگر خود اینجا کلیک کنید.
×

رسول منصوری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زنجان با بیان اینکه امسال 280 هزار تن گندم در استان زنجان تولید شد، اظهار کرد: 30 هزار تن از مقدار یاد شده صرف امورات خود مصرفی و 15 هزار تن به عنوان گندم‌های بذری استفاده شد.

وی به صادرات 60 درصدی گندم‌های ذخیره شده به استان‌های همجوار اشاره کرد و افزود: 40 درصد از گندم تولید شده استان زنجان به مصرف داخلی رسیده و بقیه به استان‌های همجوار صادر می‌شود.

مدیرعامل شرکت غله استان زنجان از ارسال گندم‌های تولید شده به 4 استان کشور در سال 92 خبر داد و ابراز کرد: امسال 35 هزار تن از گندم های تولید شده توسط کشاورزان زنجانی، به استان متقاضی ارسال شد.

وی در مورد نوع ارقام گندم های تولید شده در مزارع استان زنجان تصریح کرد: گندم رقم آذری به دلیل تحمل آب و هوای سردسیری استان زنجان در مزارع کشاورزی کشت می شود.

95 درصد گندم‌ تولید شده در زنجان توسط بخش خصوصی نگهداری می‌شود

منصوری با اشاره به اینکه امسال 95 هزار تن از گندم‌های تولید شده در استان زنجان توسط کارخانجات انجام شد، اظهار کرد: 95 درصد خرید گندم‌های تولید شده در زنجان با اعتبارات دولتی و در مراکز ذخیره‌ای بخش خصوصی خرید و ذخیره شده است.

وی افزود: فقط 12 هزار تن از 217 هزار گندم خریداری در استان در سیلوهای بخش دولتی ذخیره شده است.

مدیرعامل شرکت غله استان زنجان با حمایت از اصل 44 که بر اساس آن واگذاری امور به دست مردم می افتد، خاطر نشان کرد: به منظور بهبود امور تلاش می‌کنیم تا خرید گندم‌های تولید شده، همچنین رساندن آرد تولید شده به خبازان به طور کامل توسط بخش خصوصی انجام شود.

زنجان جزو 5 استان برتر کشور در بحث خرید گندم با کیفیت است

وی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های شرکت غله استان زنجان خرید گندم با کیفیت است گفت: استان زنجان جزو 5 استان برتر در بحث خرید گندم با کیفیت است و در حال حاضر از نظر تولید نان بربری و تافتون جزو استان‌های برتر است.

منصوری ابراز کرد: دولت با خرید گندم با بالاترین قیمت از کشاورز، اقدامات موثری را در راستای حمایت از کشاورزان بر داشته که نخستین قدم کوتاه کردن دست واسطه ها است.

وی با اشاره به اینکه نان سنگک در بین مردم زنجان به دلیل ارزش غذایی فراوان باید بیش از پیش رواج یابد، گفت: شرکت غله استان زنجان به منظور افزایش کیفیت نان سنگک در زنجان آزمایشگاه میکروبی و شیمیایی را راه اندازی کرده است.

مدیرعامل شرکت غله استان زنجان لواش سفید را عامل بسیاری از بیماری‌های گوارشی دانست و افزود: بر خلاف دیدگاه مردم مبنی بر ارزش غذایی بالای لواش سفید، این نان هیچ‌گاه نمی‌تواند در بحث کیفیت با نان سنگک برابری کند.

واحدهای خبازی به فروشگاه‌های عرضه نان تبدیل شوند

وی با اشاره به اینکه حداکثر زمان ماندگاری نان با کیفیت تا 72 ساعت است، تصریح کرد: واحدهای خبازی به فروشگاه‌های عرضه نان تبدیل شوند.

منصوری اظهار کرد: فروش نان در کیسه‌های پلاستیکی بدون مجوز بهداشت ممنوع است.

وی با بیان اینکه نظارت و بازرسی از فروشگاه‌های عرضه کننده نان تولید شده در کارخانجات در حیطه وظایف شرکت غله نیست، افزود: سازمان صنعت معدن تجارت با همکاری اتاق اصناف وظیفه نظارت بر امور یاد شده را دارند.

سیلوی ذخیره گندم خدابنده با پیشرفت فیزیکی 85 درصدی به زودی افتتاح می‌شود

مدیرعامل شرکت غله استان زنجان از افتتاح سیلوی ذخیره گندم زرین رود شهرستان خدابنده خبر داد و تصریح کرد: سیلوی ذخیره گندم خدابنده با پیشرفت فیزیکی 85 درصد و با ظرفیت ذخیره 100هزار تن در صورت تامین اعتبار مورد نیاز به زودی افتتاح می‌شود.

وی افزود: فاز نخست سیلوهای ذخیره گندم شهرستان‌های زنجان و ایجرود به ترتیب با ظرفیت 30 هزار و 20 هزار تن در هفته دولت افتتاح شد.

منصوری تصریح کرد: اگر از ظرفیت سد گلابر شهرستان ایجرود برای کشت آبی گندم استفاده شود میزان گندم تولید شده در ایجرود از 40 هزار تن به 80 تا 90 هزار تن در سال می‌رسد.

قیمت نان تنها متاثر از افزایش قیمت آرد نیست

وی با اشاره به اینکه قیمت نان تنها متاثر از افزایش قیمت آرد نیست، خاطر نشان کرد: افزایش قیمت نان تنها منوط به افزایش قیمت آرد نیست بلکه هزینه‌های بالاسری نظیر افزایش دستمزد کارگران، هزینه‌های حمل و نقل، افزایش تعرفه‌های آب، برق و گاز و غیره همگی در افزایش قیمت نان دخیل هستند.

مدیرعامل شرکت غله استان زنجان با تاکید بر اینکه قیمت نان باید واقعی باشد، افزود: نزدیک به 2 سال است که قیمت نان افزایش پیدا نکرده است در حالی که هزینه‌های بالاسری یاد شده افزایش پیدا کرده است.

وی بر افزایش نظارت‌ها توسط سازمان‌های ذیربط تاکید کرد و گفت: اگر نظارت‌ها مستمر و با جدیت انجام شود به طور قطع کیفیت نان هم افزایش می‌یابد.

http://www.tasnimnews.com/Home/Single/498381

25 شهریور 1393 وحید اکبری 2074
0 رای
Powered by CMSIRAN © 2002 - 2025