مرورگر شما (Internet Explorer 8) از رده خارج شده است. این مرورگر دارای مشکلات امنیتی شناخته شده می باشد و نمی تواند تمامی ویژگی های این وب سایت را به خوبی نمایش دهد.
جهت به روز رسانی مرورگر خود اینجا کلیک کنید.
×
نسخه مرورگر شما قدیمی است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وب سایت را به خوبی نمایش دهد.
جهت به روز رسانی مرورگر خود اینجا کلیک کنید.
×

رسول منصوری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زنجان اظهار کرد: مصرف سالانه گندم مردم استان زنجان 125 تن تا 130 تن است.

وی کیفیت آرد استان زنجان را قابل قبول دانست و تصریح کرد: آزمایشگاه‌های مجهز شرکت غله سنجش کیفیت آرد در استان را بر عهده دارد که تا به امروز هیچ موردی مبنی بر غیر استاندارد بودن آرد در زنجان، توسط کارشناسان مشاهده نشده است.

مدیرعامل شرکت غله استان زنجان نان سنگک را دارای با کیفیت‌ترین آرد اعلام کرد و افزود: میزان سبوس‌گیری در نان‌های سنگک، لواش و بربری به ترتیب 7درصد، 15 درصد و 18 درصد است که نان سنگک به دلیل سبوس گیری کم دارای بهترین و با کیفیت‌ترین آرد است.

وی با بیان اینکه میزان مصرف جوش شیرین در نانوایی‌های استان زنجان تقریبا نزدیک به صفر است، گفت: بیشتر نانوایان در مورد مضرات جوش شیرین توجیه شده‌اند و ترجیح می‌دهند از خمیر مایع در پخت نان استفاده کنند.

منصوری در مورد آزاد شدن قیمت آرد در استان زنجان تصریح کرد: آزاد کردن قیمت آرد به دولت و سازمان هدف‌مندی یارانه‌ها بستگی دارد و شرکت غله نمی‌تواند در این حوزه نفوذی داشته باشد.

وی اظهار کرد: در بخش نظارت بر بهداشت سالن‌های غذاخوری و سایر بخش‌های کارخانجات تولید کننده آرد در استان زنجان، سازمانهای فرابخشی نظیر فرمانداری، اداره کل تعزیرات، مسئولان بهداشت و سایر دستگاه‌های ذیربط با شرکت غله همکاری تنگاتنگ و نزدیکی دارند.

مدیرعامل شرکت غله استان زنجان در مورد ارتباط قیمت نان با قیمت آرد به تسنیم گفت: تغییر در افزایش قیمت نان به تنهایی نمی‌تواند منوط به تغییر قیمت آرد باشد.

وی ابراز کرد: شاید عامل 50 درصد از افزایش قیمت نان، افزایش در قیمت آرد باشد ولی عامل 50 درصد دیگر افزایش هزینه‌های بیمه، حمل و نقل، خمیر مایع، دستمزد گارگران و غیره است.

منصوری همچنین با اشاره به وضعیت مطلوب گندم‌های خریداری شده، تصریح کرد: خوشبختانه با اقداماتی که جهاد کشاورزی استان انجام داده است، کیفیت گندم خریداری شده تا حد بسیاری در مقایسه با سال قبل افزایش یافته است.

http://www.tasnimnews.com/Home/Single/464688

28 مرداد 1393 وحید اکبری 2048
0 رای
Powered by CMSIRAN © 2002 - 2025