مرورگر شما (Internet Explorer 8) از رده خارج شده است. این مرورگر دارای مشکلات امنیتی شناخته شده می باشد و نمی تواند تمامی ویژگی های این وب سایت را به خوبی نمایش دهد.
جهت به روز رسانی مرورگر خود اینجا کلیک کنید.
×
نسخه مرورگر شما قدیمی است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وب سایت را به خوبی نمایش دهد.
جهت به روز رسانی مرورگر خود اینجا کلیک کنید.
×

 

مدیرعامل شرکت غله استان با بیان اینکه نان‌های تولیدی زنجان با درجات "خیلی خوب" و "خوب" ارزیابی شده‌اند، گفت: با تلاش‌های صورت گرفته شاهد ارتقای کیفیت نان‌های تولیدی در استان هستیم.
 
"رسول منصوری" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه زنجان، با بیان این مطلب، اظهار کرد: ارزیابی‌های به‌ عمل آمده بر اساس نمونه‌برداری استاندارد و آنالیز علمی صورت می‌گیرد و نمونه‌ها در آزمایشگاه‌های مجهز تهیه و به ‌صورت ماهیانه منتشر می‌گردد که بر اساس آخرین گزارش، نان‌های تولیدی استان در یک سال گذشته همواره حایز بالاترین درجات کیفیت در بین استان‌های کشور بوده است.
 
وی تصریح‌ کرد: اگر چه وضعیت ظاهری نان تا حدودی بازگوی کیفیت آن است، اما نمره کیفی نان‌ها پس از ارزیابی حسی، آنالیز ترکیبات، تعیین ph و غیره صورت می‌گیرد که نظریه کارشناسان واحد کنترل کیفی این شرکت مبتنی بر سلامت و کیفیت نان‌های تولیدی استان است.
 
این مسوول با اشاره به اینکه بافت نان خوب و با کیفیت باید به راحتی در اثر کشیدن پاره شده و راحت لقمه شود، خاطرنشان‌کرد: شکل نان باید یکنواخت و عاری از برآمدگی و فرورفتگی‌های غیر عادی باشد و سطح رویی نان باید دارای پوسته ظریف و یکنواخت بوده و حالت چرمی نداشته باشد. سطح زیرین نان نیز باید یکنواخت و عاری از علائم سوختگی، خمیری و پارگی باشد.
 
وی با تاکید بر اینکه استفاده از جوش شیرین در پخت نان غیرقانونی است، افزود: افزودنی‌های شیمیایی مانند جوش شیرین عملیات پخت و پز را تسهیل مي‌كند اما به‌دلیل تغییر ph نان این کار برای سلامت انسان مضرر است.
 
منصوری درادامه به توزیع و تحویل ماهیانه حدود 8 هزار تن انواع آرد یارانهای به 1500 واحد خبازی استان خبر داد و گفت: اکیپ‌های نظارتی و درجه‌بندی کارخانجات آرد سازی بصورت ماهیانه از واحدهای آرد سازی بازدید نموده و میزان سبوس‌گیری را در انواع آرد کنترل می‌کنند.
 
وی در بخش دیگری با بیان اینکه شیوه نگهداری گندم و تبدیل آن به آرد، نگهداری آرد در فضای انبارهای سیلوها و سپس انبار نانوایی‌ها، نحوه تخمیر و پخت، دستگاه‌های پخت نان، میزان و نحوه خرید و نگهداری نان توسط مردم، از جمله عواملی هستند که باید در تهیه نان خوب به آن توجه شود، یادآورشد: فرآیند نامطلوب عمل‌آوری خمیر، چانه ‌گیری و پخت نان و استفاده بی‌‌رویه از نمك با هدف بهبود كیفیت نان از اقداماتی است که پخت نان با کیفیت را تحت تاثیر قرار می‌دهند.
 
این مسوول با اشاره به نان‌های تولید شده در کشور، اظهارکرد: نان‌های سنتی تولید شده به ویژه نان سنگک و بربری با درصد سبوس بالا، یكی از بهترین نان‌‌ها برای مصرف همه گروه‌های سنی حتی كودكان است. همچنین هضم سریع و مناسب نان لواش و تافتان، خصوصیت ویژه‌ای است كه نمی‌توان آن را در هیچ نان دیگری سراغ گرفت. البته به شرطی که این محصولات به صورت کاملاً بهداشتی و استاندارد در اختیار مصرف کننده قرار گیرد.
05 اسفند 1392 وحید اکبری 1995
0 رای
Powered by CMSIRAN © 2002 - 2025