مرورگر شما (Internet Explorer 8) از رده خارج شده است. این مرورگر دارای مشکلات امنیتی شناخته شده می باشد و نمی تواند تمامی ویژگی های این وب سایت را به خوبی نمایش دهد.
جهت به روز رسانی مرورگر خود اینجا کلیک کنید.
×
نسخه مرورگر شما قدیمی است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وب سایت را به خوبی نمایش دهد.
جهت به روز رسانی مرورگر خود اینجا کلیک کنید.
×

 

مدیرعامل شرکت غله استان زنجان گفت: در حال حاضر  نگهداری گندم به ‌صورت مکانیزه بوده و از سیلوهای روباز استفاده نمی‌شود.
 
"رسول منصوری" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه زنجان، با بیان این مطلب، اظهارکرد: در زمان خرید گندم به صورت موقت از سیلوی روباز ولایت استفاده شد، اما با توجه به جابه‌جایی گندم‌ها به سیلو، دیگر از این مکان برای نگهداری این محصول استراتژیک استفاده نمی‌شود.
 
وی، نگهداری بر اساس ضوابط استاندار را برای ارتقای کیفیت گندم، بسیار حایز اهمیت دانست و افزود: هم‌اکنون گندم مصرفی استان در سیلوهای استاندارد و در شرایط بهداشتی نگهداری می‌شود.
 
منصوری تصریح کرد: با توجه به توسعه فضای سیلوهای زنجان و شرایط تهیه آرد و مرغوبیت گندم، در سه ماهه اول سال، رتبه یک کشور و در برآوردهای اخیر رتبههای چهارم و پنجم را در بحث کیفیت نان پخته شده در کشور را کسب کرده است.
 
این مسوول در ادامه با اشاره به تصورات مردم در رابطه با کیفیت نامناسب نان پخت شده در استان، اظهارکرد: در بحث کنترل آرد از معیارهای علمی استفاده می‌شود و در این رابطه کارشناسان با دقت به کیفیت نان نظارت دارند و با توجه به اینکه سهمیهبندی آرد بر عهده غله قرار دارد در این شرایط نظارت‌ها بر نانوایی‌ها افزایش می‌یابد.
 
وی در ادامه تصریح کرد: در بحث کیفیت آرد روش‏های علمی مدنظر است نه روش‏های سنتی که شاید مردم در این مورد به کار برند. آرد خوب، آردی است که سبوس بالایی داشته باشد و خمیر آن خوب تخمیر شود، اما شاید دید اکثر مردم آز آرد و نان این باشد که آرد سفید موغوب‏تر است.
 
این مسوول خاطرنشان‌کرد: هم‌اکنون درصد سبوس گرفته شده در نان لواش 15 درصد، نان سنگگ 7 درصد و نان بربری 18 درصد است که در این مورد می‏توان گفت که نان سنگک بیشترین مقدار سبوس را در خود دارد.
10 آذر 1392 وحید اکبری 2019
0 رای
Powered by CMSIRAN © 2002 - 2025