مرورگر شما (Internet Explorer 8) از رده خارج شده است. این مرورگر دارای مشکلات امنیتی شناخته شده می باشد و نمی تواند تمامی ویژگی های این وب سایت را به خوبی نمایش دهد.
جهت به روز رسانی مرورگر خود اینجا کلیک کنید.
×
نسخه مرورگر شما قدیمی است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وب سایت را به خوبی نمایش دهد.
جهت به روز رسانی مرورگر خود اینجا کلیک کنید.
×

سعید عباسی، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: سرانه آرد مصرفی مردم زنجان در گذشته 130-125 کیلوگرم بود که با اجرای قانون هدفمند سازی یارانه ها این میزان سرانه به 90 الی 100 کیلوگرم کاهش یافت.

وی، یادآورشد: قبل از اجرای قانون هدفمند سازی یارانه ها در حوزه نان سوبسید پرداخت می شد که با این روند ارزش واقعی نان چندان مورد توجه مردم قرار نمی گرفت.

عباسی، افزود: دورریزی و عدم اصلاح مصرف نان علاوه بر مشکلات به لحاظ اقتصادی نیز نتایج نامطلوبی به همراه داشت که با اجرای قانون هدفمندی یارانه ها مدیریت شده و حق انتخاب بیشتری برای مردم فراهم شد.

وی، با اشاره به اینکه اصلاح الگوی مصرف و کاهش دورریزی نان از آثار و نتایج درخشان اجرای قانون هدفمندی یارانه ها است، اظهار کرد: با اجرای این قانون ، الگوی مصرفی مردم بیش از گذشته تغییر یافت که این موضوع به دلیل 10 برابر شدن قیمت تمام شده نان رخ داد.

عباسی، افزود: بر اساس پایش های انجام گرفته کیفیت پخت انواع نان پس از اجرای قانون هدفمندی در استان زنجان بیش از گذشته افزایش یافته است.

وی، اظهار کرد: عدم کیفیت پخت نان در یک یا دو نانوایی مبنایی برای تعمیم دادن آن به دیگر واحدهای نانوایی نیست.

معاون برنامه ریزی استاندار زنجان، گفت: عدم خرید مردم از نان های فاقد کیفیت واحدهای نانوایی می تواند به ساماندهی بهتر و ارائه راهکارهای لازم منجر شود.

وی، یادآورشد: رسانه های گروهی سهم بسزایی در تحقق اجرای این طرح و ارائه آگاهی لازم بر عهده دارند.

عباسی، افزود: تعداد واحدهای نانوایی مستقر در سطح شهر زنجان بیش از تراکم جمعیتی فعالیت می کنند که این روند به نوبه خود حق انتخاب بیشتری را برای مردم فراهم می کند.

وی، اظهار کرد: تشکیل کمیته ساماندهی آرد و نان استان طی سه سال گذشته نقش بسیار اساسی در انسجام بخشی و اقدامات دیگر داشته است.

معاون برنامه ریزی استاندار زنجان، با بیان اینکه اعطای تسهیلات مناسب در قالب بهسازی واحدهای نانوایی یک ضرورت است، گفت: به دلیل عدم تامین منابع مالی مورد نیاز این طرح در معدودی از استان های کشور اجرا شد.

وی، یادآورشد: اعطای تسهیلات ویژه به واحدهایی نانوایی مشکل دار به نوبه خود به ارتقای فعالیت ها و ارتقا خدمات منتهی می شود

http://www5.zanjan.irna.ir/fa/News/80612175/اقتصادی/سرانه__مصرف_آرد_در_زنجان_30_درصد_کاهش_یافت

25 فروردین 1392 وحید اکبری 2036
0 رای
Powered by CMSIRAN © 2002 - 2025